Ikke vanskelig, bare tidkrevende.



Du store tid! 
I dag har jeg våget meg ut på tynn is. Jeg har gjort ting jeg seriøst tvilte på at jeg kunne få til! Og så fikk jeg det til allikevel! Det var ikke så veldig vanskelig når det kom til stykke, bare tidkrevende. Jeg tok ut den tilårskomne pastamaskinen, tok frem en god bunke italienske kokebøker og bladde til jeg fant en pastaoppskrift jeg syntes så lovende ut. Deretter blandet jeg de anbefalte 4 eggene med 400 gram hvetemel og en ts. salt. Jeg eltet alt jeg var god for og så sveivet jeg i veg. Jeg fikk god hjelp av Rachel, men hun ble lei før meg, og satte seg til på kjøkkenkrakken hvorfra hun bidro med godt selskap.



Etter mye sveiving har vi endelig deilig pasta. Egentlig ville jeg hatt den fersk, men som et eksperiment har jeg tørket den. Den legges på bakeplate i ovnen i et par-tre timer til den er helt sprø. Nå ser den flott ut, og vi gleder oss til å smake på den. Må bare høste inn tomatene til tomatsausen først. De er snart modne tror jeg!

Middagen I dag var linsegryte. Deilig og rød og veldig mettende (oppskriften finnes under overskriften “Endelig en normal dag!”)


Nå er vi halvveis i 1000 kroners prosjektet, og en liten oppsummering er på sin plass. Rent økonomisk går det over all forventning. Vi har, med unntak av ni kroner forrige uke holdt oss til budsjettet. Vi spiser sunt og godt, og vi blir mette hver dag. Rent menneskelig kan man ikke snakke budsjett, men hvis jeg skulle gjøre det var det for å si at jeg kommer ut i pluss! Jeg opplever daglig at folk er utrolig rause. Fremmede mennesker forteller meg om sine hemmelige fiskeplasser og soppsteder. De deler familieoppskrifter og oppskrifter de har regnet seg frem til at er billige. Dette er så mye mer enn jeg hadde forventet, og jeg er for en gangs skyld målløs!
TUSEN TAKK!



Kommentarer

Populære innlegg