1000 kroners prosjektet.

I en måned skal jeg og familien min leve for kroner 1000 i mat! Hvorfor spør du? jo mest av alt for at jeg tror at det er mulig, og ønsker å  bevise - eller motbevise - det for meg selv. 

For en tid tilbake begynte jeg å tenke på hvor mye penger vi bruker på mat i måneden. Og på hvor mye av den maten vi ender opp med å kaste. Ved å kutte budsjettet til et absolutt minimum håper jeg å bevisstgjøre meg på hvor lite man kan klare seg på, og hvor mye man kan få ut av enkle, sunne og billige råvarer. 

Eksperimentet skal vare fra 15. august til 15. september, når naturen og hagen vår er på sitt mest frodige. 

Jeg finner det høyst nødvendig å påpeke at av hensyn til omverdenen er ikke kaffe en del av dette, og går heller ikke inn under de 1000 kronene. 


Kommentarer

  1. Dette høres supert ut! Gleder meg til å ble inspirert!

    SvarSlett
  2. Stilig! Artig prosjekt Anne M!! Dette får dere helt sikkert til vettu! Og med den nydelige hagen med masse godt i kan det bli mye spennende på menyen! Åssen går det med løpestikken? Er den frodig og fin nå? Har du selleri? Har en fin frodig en her nå du kan få noen røtter av om du ikke har... Kanskje du kan starte med selleri/ rot/ løpestikkesuppe? ;))) lykke til!!

    SvarSlett
  3. Tusen takk Strikkepause, og tusen takk Sol. Sier mer enn gjerne ja takk til selleri. Løpestikka ble amatørmessig nok plassert ved siden av mynten. Tenkte den var sterk nok til å slåss om plassen. Tok visst feil. Kan jeg få en ny liten rot? Skal være snillere med den denne gangen!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg